Karosérie
Karosérie se skládá z kostry a zavěšených dílů (kapota, víko zavazadlového prostoru, dveře, nárazníky, skla, příslušenství, výbava vnitřku karosérie apod.). Kostra karosérie je svařena z plechových dílů. Tato koncepce má proti rozebíratelným spojům mnohé technologické výhody. Obloukovým svařováním se dodatečně provařují silně namáhaná místa. Výztuhy střechy se dodatečně přilepují. Tepelná izolace karosérie je zajištěna bitumenovým a textilbitumenovaným obložením. Pro zlepšení tepelné a zvukové izolace střehy jsou k ní přilepeny podložky z tenkého skelného vlákna, napuštěné pryskyřicí. Na horní straně výztuh střechy jsou umístěny antivibrační podložky. Podlahy, vnitřní plochy blatníků a podběhů kol jsou pokryty bitumenovým protikorozním tmelem, který plní zároveň funkci protihlukové izolace. Skla jsou utěsněna profilovým těsněním z měkké pryže. Pro dostatečné utěsnění oken není třeba používat tmelů. Voda, která se může v nepatrném množství dostat za těsnění je odváděna trubičkou pryč z karosérie. Dveře jsou zavěšeny na dvou masivních závěsech. Omezovače dveří dovolují jejich otevření o dostatečný úhel, což umožňuje pohodlné nastupování a vystupování z vozu. Levé i pravé přední dveře jsou uzamykatelné zvenku. Kapota je z bezpečnostních důvodů zavěšena vpředu a otevírá se odjištěním zámku kapoty, který je ovládán páčkou umístěnou pod přístrojovou deskou. Víko zavazadlového prostoru se odemyká kratším klíčkem a v otevřené poloze je udržuje dvojice torzních pružin. Nárazníky jsou přišroubovány k podélníkům. Držáky nárazníků jsou opatřeny oky pro vlečení vozu. Přístrojovou desku tvoří bezpečnostní polyuretanový panel, do něhož jsou vsazeny sdružené přístroje, ovládací prvky a deflektory pro rozvod vzduchu. Přední sedadla s koženkovými potahy jsou vedena dvojicemi profilovaných kluzných lišt. Posuvný a sklápěcí mechanismus pod sedadlem je přístupný po odšroubování bočního krytu. Zadní opěradlo je upevněno v horní části dvěma lištami k držákům přivařeným k přepážce, a v dolní části k podběhům zadních kol. Do soustavy větrání a vytápění karosérie patří dvourychlostní větrák, topení, umístěný v krytu topení s klapkou pod rozvod vzduchu, k nohám řidiče a spolujezdce, dále mřížka pro přívod čerstvého vzduchu, výměník tepla a kohout topení.
Komentáře
Přehled komentářů
Zdravím, chtěl bych se zeptat, od kterého roku se na 2101 montovalo to couvací světlo uprostrěd? 21011 mnejí tu couvačku napravo všechny, no jak to je s klasickou 2101 1200?
couvací světlo
(Josef, 1. 11. 2014 22:57)